Популярні публікації

вівторок, 14 квітня 2020 р.

Українська мова



Сьогодні повторюємо Алфавіт




Прочитайте чистомовку

А Б В Г Ґ - гуси, гуси, ге-ге-ге!
Д Е Є Ж 3 - швидко поїзд нас везе.
Й І Ї Й (йот) К - яка ж білочка метка!
Л М Н О П - їдемо дружненько ми в купе.
Р С Т У Ф - їде з нами й добрий ельф.
X Ц Ч Ш Щ - вибіг зайчик з-за куща.
Ь (знак пом'якшення) Ю Я - ось вся й азбука моя!

Прочитайте вірш

А, Бе, Ве, Ге, Ге, Де, Е -
літер перших сім іде.
Є, Же, Зе, И, І, Ї, іЙ -
це порядок їх такий.
Ка, еЛ, еМ, еН, О, Пе, еР -
знаємо про це тепер,
еС, Те, У, еФ, Ха, Це, Че -
з голови це не втече.
Ша, Ща, ь (м'який знак), Ю, Я -

це вся азбучна сім'я.

- Як називається азбучна сім я?
-Що таке абетка?

-Як по іншому можна назвати абетку?

Слово «алфавіт» походить від перших 2 букв грецької азбуки: альфа і віта.
Слово «абетка»- від назв перших букв українського алфавіту- а,б ;

азбука — старослов’янського «аз» і «буки».

Вчора ви мали завдання вивчити алфавіт. Даринка Шоробура  його вивчила першою. Ось послухайте !


Даринка

Її наздогнали
Марічка

Дениско


Даніельчик




- А навіщо нам потрібно знати алфавіт?
( - для складання списку у журналі.
- для складання телефонного та інших довідників
- для розміщення книг у бібліотеці та іншого. )
За алфавітом розміщують слова в довідниках, словниках, енциклопедіях,
складають списки людей, різні каталоги тощо. Це полегшує знаходження потрібної інформації.
Розташовуючи слова за алфавітом, ураховують не тільки перші букви, а й усі наступні. Апостроф та дефіс при розташуванні слів за алфавітом не враховуються.
Сучасна українська абетка є кириличною й складається з 33 літер, які
вживаються для позначення на письмі 48 звуків.
Букви в алфавіті — 33:
позначають приголосні звуки — 22;
позначають голосні звуки — 10;
не позначає звука (ь) — 1.



Завдання :

У тонкому зошиті напишіть 5 слів , які починаються на букву вашого імені. У зошиті на ст 79 розмалюйте малюнки та складіть розповідь -  Галерея добрих справ.

Вивчіть  вірш

А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З - нам усім завжди везе.
Й І Ї Й (йот) К Л М Н О -дружно йдемо ми в кіно.
П Р С Т У Ф Х- засміялись ха-ха-ха!
Ц Ч Ш Щ Ь (знак пом'якшення) Ю Я - ось і вся наша сім'я!

Успіхів вам , мої мовознавці !!!

Немає коментарів:

Дописати коментар